7 خوراکی ساده برای 7 وضعیت حساس | تغذیه سالم

7 خوراکی ساده واسه 7 وضعیت حساس

مطمئنا هر فردی در طول زندگی خود با اتفاقای مواجه می شه که زندگی اونو تغییر میدن، و فرصت موفقیّت یا شکست رو پیش روی شما قرار میده. خوردن این مواد غذایی در این لحظات، مطمئنا به شما در رسیدن به موفقیّت، کمک شایان توجهی انجام میده. این غذاها، خُلق و خوی شما رو تحت تاثیر خود قرار میده، بدن شما رو آماده می کنه، و به ذهن شما جهت گیری مناسبی میده. اینجا، هفت غذا رو به شما معرفی انجام میدی که در رسیدن تون به موفقیّت، می تونن نقش پَُر رنگی رو بازی کنن.

اتفاق : مصاحبه شغلی

چه بخوریم : سویا

اگه مصاحبه بزرگ و مهمی رو پیش رو دارین، بهتره با اعصاب آروم به محل مصاحبه برید. حالا خوبیش اینه، محققان دانشگاه مک گیل در شهر مونترال کشور کانادا، به این نتیجه رسیدن غذاهایی که شامل تریپتوفان (یه اسیدآمینه لازم) هستن، موجب افزایش اعتماد به نفس درون تون می شن و به شما کمک می کنن تا همه چیز خوب و در جهت مثبت، حرکت کرده و پیش رود. در حالیکه منابع غذایی زیادی هست که شامل تریپتوفان هستن، مانند گوشت مرغ و ماهی قزل آلا، ولی سویای برشته شده پر از تریپتوفانه و میشه اونو به عنوان یه میان وعده خوشمزه و مغذی، درست قبل از مصاحبه، مصرف کرد.

هم اینکه بخونین :

  • اصول مصاحبه شغلی واسه خجالتیا
  • سوالایی که در مصاحبه استخدامی می پرسن + جواب

اتفاق : امتحان

چه بخوریم : غلّات صبحونه

هنگام آماده شدن واسه امتحان، تلاش کنین از غلّات کامل استفاده کنین تا ذهن شما تقویت شه. غلّات صبحونه، نه فقط منبع فوق العاده ای از انرژی هستن، که به دقیق شدن و فوکوس کردن وهوشیاری شما در جلسه امتحان کمک شایان توجهی می کنن، بلکه منبعی غنّی از فولات هم هستن، که سرعت شما در پردازش اطلاعات و یادآوری اونا رو زیاد می کنه. هرچند از دید تکنیکی نمیشه آدامس رو جزء غذاها حساب کرد، ولی تحقیقات انجام شده نشون داده که جویدن آدامس قبل از شروع امتحان، نمرات فرد رو زیاد کرده و حافظه رو حدود 35% بهتر کنه.

اتفاق : اولین جلسه با خواستگار

چه بخوریم : چای بابونه

طبیعیه که در اولین دیدار با خواستگار، کمی عصبی بوده و استرس داشته باشین. حال این نگرانی می تونه منفی یا حتّی مثبت باشه. با این وجود، احتیاجی نیس تا ژست پردل و جربزه بودن و بی خیالی بگیرین؛ به جای اون، قبل از دیدار، یه فنجون چای بابونه بخورین. براساس تحقیقات انجام شده، اثرات آرامبخش گل بابونه، اونقدر قدرتمنده که می تونه علائم ناچیز تا متوسط مشکل اضطرابی رو کم کنه. در واقع، به شما کمک می کنه تا جلسه رو به آرومی به پایان برستانید.

اتفاق : برنامه ریزی واسه باردار شدن

چه بخوریم : صدف

شاید مهم ترین اتفاقی که می تونه باعث ایجاد تغییر در زندگی یه فرد شه، بچه دار شدن باشه. و اگه می خواین عمل لقاح با موفقیت صورت بگیره، باید تغییراتی رو در رژیم غذایی خود ایجاد کنین. صدفا، پر از روی هستن و دلیل می شن غرایز جنسی زیاد شه و احتمال بچه دار شدن بالا بره. با این حال، روی نه فقط خُلق و خوی رو تغییر میده، بلکه هم اینکه واسه باروری مرد و زن لازمه. خوردن روی، به زنان کمک می کنه تا تخمک گذاری منظم و سالمی دارا باشن، مصرف اون به مردان کمک می کنه تا سطح تستوسترون مناسبی دارا باشن و اسپرمای سالمی تولید کنن.

هم اینکه بخونین : راهنمای بارداری

اتفاق : بحث داغ

چه بخوریم : گردو

در حالیکه، خیلی از اختلافات رو می تونه با حرف زدن حل و فصل کرد، ولی بحثای جدّی و همیشگی، می تونه به روابط آسیب زده و شادی شما رو تحت تاثیر بذاره. به جای اینکه از کلمات و جملات پشیمون کننده در طول یه بحث داغ و آزاردهنده استفاده کنین، بهتره با کنترل خشم و عصبانیت خود، بحث رو در جهت درست هدایت کنین. تحقیقات نشون داده که کمبود امگا-3 می تونه به رفتار خشن دامن بزنه. این درحالیه که تحقیقات ژاپنیا نشون میده که زنان با مصرف روی، می تونن خشم و عصبانیت خود رو تحتِ کنترل خود بذارن. واسه اینکه بتونین هر دو ماده مغذی رو با هم استفاده کنین، وقتی که احساس کرید خونتون داره به جوش میاد، سراغ گردو برید. گردو، قبل از شروع بحث در مورد یه مشکل، به آرامش شما کمک می کنه.

اتفاق : رابطه شکست خورده

چه بخوریم : ماهیای چرب

یه رابطه شکست خورده می تونه در حالت عادی، منتهی به افسردگی و احساس منفی شه؛ روشی که فرد رو به آرومی نابود کنه. در حالیکه این احساسات ناچارا هستن و کنار اومدن با اون به گذشت زمان نیاز داره، بهتره واسه گذروندن این دوران سخت، به سراغ ماهیای چرب، چون قزل آلای وحشی و ماهی تُن برید. این ماهیا، منبع غنی اسیدهای چرب اُمگا-3 و ویتامینای B12 هستن؛ هر دوی اونا به بهتر شدن خُلق و خوی شما و کاهش افسردگی کمک می کنن.

اتفاق : تصمیم گیریای بزرگ

چه بخوریم : ماست

اگه می خواین تصمیم بزرگی در زندگی تون بگیرین، حال چه در مورد شغل، روابط، یا امور مالی تون باشه، مهمه که وضوح ذهنی و تمرکز خود رو زیاد کرده، تا بتونین درست و منطقی تصمیم بگیرین. واسه این کار، می تونین ماست بخورین که پر ازُد و روش، و می تونه کارکرد ذهنی شما رو بهتر کنه. محققان دانشگاه تورنتو، هم اینکه فهمیدن که باکتری پروبیوتیک یافت شده در بعضی از شکلای جور واجور ماست، می تونه اضطراب رو کاهش داده و به فرد در گرفتن تصمیم درست، کمک کنه.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *