7 توصیه تا وزن کمتر

: 7 پیشنهاد تا وزن کمتر

:  

آمار نشون میده از 80 درصد افراد چاقی که تصمیم به کاهش وزن می گیرن 58 درصد فکر می کنن نمی تونن موفق شن

 

 

 

آمار نشون میده از 80 درصد افراد چاقی که تصمیم به کاهش وزن می گیرن 58 درصد فکر می کنن نمی تونن موفق شن. یادتون باشه چاقی می تونه احتمال دچار شدن به ناراحتیای قلبی، دیابت، پرفشاری خون و… رو زیاد کنه. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین تحقیقات سال 2008 میلادی لانست هم نشون داده بین چاقی و 20 نوع سرطان از جمله سرطان آندومتر و سرطان بیضه رابطه ای هست. از شما می خوایم هیچ کدوم از وعده های غذایی خود رو حذف نکنین.

 

فقط در کنار اونا به این 8 پیشنهاد عمل کنین.

 

1. صبحونه رو شاهانه بخورین
یافته های تحقیقاتی که در انگلیس روی 6764 زن و مرد 40 تا 75 ساله انجام شده، نشون میده کسائی که بیشترین اندازه کالری روزانه خود رو در وعده صبحونه دریافت می کنن، وزن متعادل تری دارن. این به اون معنیه که از بین 3 وعده اصلی غذای روزانه، صبحونه مهم ترینه، پس اونو کامل بخورین.
 
 
2. در رستوران، قبل از سفارش دادن، اطلاعات به دست بیارین
وقتی به رستوران می رید، قبل اینکه سفارش بدین از گارسون در مورد چگونگی پخت غذا سوال کنین. مثلا، اگه در منو نوشته شده «ماهی قزل آلا» سوال کنین ماهی کبابیه یا سرخ شده. یادتون نره شکلای جور واجور سسا هم که به غذای شما اضافه می شن کالری بالایی دارن، پس تا حد ممکن به سالاد خود سس نیفزایید.
 
 
3. مصرف نمک رو تا حد ممکن کم کنین
طبق تحقیقات محققان دانشگاه هلسینکی افزایش اندازه چاقی در آمریکا رابطه مستقیمی با افزایش مصرف نمک در این کشور داره. بررسیا نشون داده مصرف سرانه مردم آمریکا بین سالای دهه 1980 تا 1990 میلادی حدود 55 درصد بالا رفته. جالبه بدونین مصرف نمک و تشنگی به وجود اومده به وسیله اون مردم رو به سمت مصرف نوشیدنیای قنددار جلب می کنه و همین امر خود دلیل چاقی می شه.
 
 
4. کالری مصرفی روزانه رو حساب کنین
اگه همه مواد غذایی که در بشقاب غذای تون هست رو ببینین و در بین خوردن به اندازه کالری هر یک فکر کنین، لاغر شدن آسون می شه. در این حالت چه بخوایم نه نخوایم بشقاب پر غذایی رو جلوی تلویزیون فورا تموم نمی کنین.
 
 
5. غلات کامل استفاده کنین
طبق تحقیقاتی که در سال 2008 میلادی به وسیله محققان دانشگاه پنسیلوانیا انجام شد، مصرف غلات کامل مانند نون جو و برنج قهوه ای نه فقط بر کاهش وزن و آب شدن چربیای ناحیه دور کمر تاثیر میذاره، بلکه از التهاب عروق خونی و بروز شکلای جور واجور ناراحتیای قلبی هم پیشگیری می کنه.
 
 
6. بین مصرف و سوزوندن انرژی تعادل بسازین
چند بار در هفته ورزش می کنین؟ میدونید در روز چه قدر کالری مصرف کردین و تو یه جلسه ورزشی چه قدر سوزونده اید؟ پیشنهاد ما به شما اینه که به کمک یه متخصص تغذیه و یه متخصص طب ورزش اندازه کالری مصرفی روزانه و اندازه کالری که در جلسات ورزشی می سوزونین رو محاسبه کرده و بین اونا تعادل بسازین.
 
 
7. تلویزیون رو خاموش کنین
تحقیقات گذشته مرکز Disease control & prevention آمریکا نشون داده آدمایی که 4 ساعت یا بیشتر در روز تلویزیون نگاه می کنن یا پشت رایانه می شینن بیشتر از بقیه در برابر دچار شدن به چاقی قرار دارن، پس تلویزیون رو خاموش کرده و کمی جنب و جوش داشته باشین.
 

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *