7 توصیه برای سالم سازی دسرها | تغذیه سالم

دسر بخش خوشمزه و البته دل انگیز هر وعده غذاییه. اما بعضی تصور می کنن که اگه میخوان تغذیه سالمی داشته باشن باید دور هر نوع دسری رو خط قرمز بکشن…

به جای شکر از شربت آگاو یا شکر قهوه ای استفاده کنین
شربت آگاو شیرینه و شامل کالری! اما شاخص گلیسمی پایینی داره. قند موجود در مواد غذایی شامل شاخص گلیسمی پایین، به کندی جذب بدن می شه. پس احساس سیری طولانی یه مدت نسبت به مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا ایجاد می کنن. زمانیکه شما به مدت طولانی تری سیر باشین بدنتون بدون کاهش توده عضلانی، چربیای بیشتری می سوزونه. شربت آگاو در مکزیک جفت و جور می شه. اگه به این شربت دسترسی دارین می تونین از اون واسه جفت و جور دسر استفاده کنین. علاوه بر این می تونین از شکر قهوه ای هم به جای شکر سفید که شامل مواد مغذی کمیه، استفاده کنین. شکر قهوه ای شامل مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر، سدیم، آهن، مس، زینک، منگنز و فلوئور و ویتامینایی مانند ویتامین A،B و اسیدآمینهای موجود در چغندر قند است. در نتیجه می تونین دسری با مواد مغذی و کالری کمتر بخورین. حواستون باشه که گفتیم کالری کمتر. در نتیجه نباید در مصرف این نوع دسرها هم دچار زیاده روی شید.

دارچین، زنجبیل و ادویه های دیگه واسه خوش عطر کردن دسرها و هم اینکه واسه مغذی کردن اونا فوق العاده ان. دارچین واسه تنظیم قند خون بسیار مناسبه. به خاطر همین پیشنهاد می کنیم واسه سالم سازی و معطر ساختن تارتا، کیکا و بقیه دسرهایتان از این اودیه ها استفاده کنین

از آرد کامل یا آرد ذرت استفاده کنین
پیشنهاد می شه که شکر رو به مواد غذایی کامل پیوند بزنین چون فیبرهای موجود در اونا باعث محدود کردن تاثیر قند و ذخیره سازی اون به صورت چربی می شن. غلات کامل در مقایسه با غلات تصفیه شده پر از مواد مغذی هستن. در واقع جوونه و پوسته دانه ها شامل تموم عناصر مغذی لازم بدن مانند ویتامین E ،B1 ،B2 ،B5 ،B6 ،B9 (به درد بخور واسه پوست، عضلات و مغز) و هم اینکه منیزیم (واسه بهبود کارکرد مغز و عضلات، ضداسترس)، سلنیوم، زینک (واسه تقویت سیستم ایمنی بدن)، آهن (واسه مقابله با خستگی) هستن. این مواد غذایی سیرکننده و زودهضم هستن. غلات کامل واسه جفت و جور دسرهای سالم بسیار مفیدن. آدمایی که دچار نبود تحمل گلوتن هستن می تونن از آرد ذرت استفاده کنن.

 

از تخم کتون استفاده کنین
تخم کتون پر از آنتی اکسیدان ها و

منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *