7 تمرین ورزشی ساده برای تقویت عضلات و کاهش چربی های بدن | چاقی

مجموعه: زیبایی اندام

7 تمرین ورزشی ساده واسه تقویت عضلات و کاهش چربی های بدن
اگه به دنبال راه های مؤثر واسه تغییر شکل بدن و از این رو به اونو شدن اون هستین، تمریناتی هستن که می تونن در این راه به شما کمک کنن. این تمرینات ساده خوب بدن شما رو تقویت می کنه و حتی اگه اضافه وزن یا چربی داشته باشین، در رفع اون به شما کمک می کنه. باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که تمرین به تنهایی نمی تونه معجزه کنه، بلکه روش درست  تغذیه، تغذیه سالم و هم اینکه خواب کافی از دیگر مواردیه که باید مورد توجه شما باشه. اگه شما برنامه تمرینی تون رو بر این ۷ تمرین ورزشی متمرکز کنین، از نتیجه اون متعجب میشین.

 

طناب زدن
آخرین باری که از طناب استفاده کردین رو به یاد دارین؟ واسه بعضیا شاید دوران کودکی آخرین دوران طناب زدن باشه. طناب زدن یه تمرین ورزشی آسون و ارزانه که شما در هر جایی می تونین اونو انجام بدین.

 

 

طناب زدن به نسبت تمرینات ورزشی کالری بیشتری رو می سوزونه، پس راه عالی واسه فیت شدن بدن با اثر بالا روی سلامت سیستم قلبی عروقیه. بپرید و انرژی استفاده کنین، با طناب زدن حتی می تونین خوب عضلات پا رو تقویت کنین، از همین امروز شروع کنین و لذت ببرین.

 

 

— شنا سوئدی
با وجود اینکه شنا سوئدی یه حرکت تمرینی حیرت انگیزه و تنوع حرکتی زیادی داره، اما متأسفانه افراد زیادی فقط" به خاطر سخت بودن شنا سوئدی اونو انجام نمی دن. با در نظر گرفتن تنوع حرکتی شنا سوئدی عضلات جور واجور کمربند شونِه ای و بازو در این حرکت خوب تمرین داده می شن. انجام شنا سوئدی چند روز در هفته به فرم گرفتن بازوها و تغییرکل بدن کمک می کنه.  هم اینکه، این تمرین واسه قلب و سلامتی سیستم قلبی و عروقی هم خوبه و به بهتر شدن پوسچر بدن کمک می کنه. فقط اطمینان پیدا کنین که حرکت رو درست انجام می دید.

 

— اسکوات
اسکوات یه تمرین ترکیبی واسه کل عضلات بدنه که بیشتر از یه گروه عضلانی در این حرکت کار می کنه. اسکوات باعث تقویت عضلات سرینی و ران شده و هم اینکه در افزایش قدرت بدن و سوزوندن کالری کمک زیادی به شما می کنه. واسه افزایش مصرف انرژی و افزایش ضربان قلب، انگار که هم عضلات پا رو تقویت کنین و هم یه تمرین هوازی رو انجام داده باشین، اگه اسکوات رو با وزنه هم انجام بدین، اثر  بیشتری داره.

 

 

انجام این حرکت به شکل منظم یکی از بهترین راه هایه  که می تونین بدن تون رو تغییر بدین و هم اینکه سلامت فیزیکی بدنتون رو بهتر کنین. اگه تموم روز رو در خونه بمونین و  یا در باشگاه تمرین نکنین، در خطر  دچار شدن به بیماریای جدی هستین! به چه دلیل از تمرینات اسکوات وقتی که در حال آماده کردن شام هستین و یا رایانه رو روشن می کنین، استفاده نمی کنین؟ هیچ بهونه ای قبول کردنی نیس!

 

— لانچ
به فکر افزایش حجم و فرم گرفتن عضلات پا هستین؟ پس در کنار اسکوات، لانچ رو هم انجام بدین. حرکت لانچ نتیجه خوب و جالبی رو واسه شما داره، این حرکت به طور جدا از هم بر عضلات موثر بوده و عضلات پا رو تفکیک و قوی می کنه.

 

 

پیشنهاد می کنیم که ۳ه  با ۱۰ تکرار در روز یا یه روز در میان انجام بدین. این حرکت واسه قدرت و بدنسازی و تشکیل عضلات گروهی بدن تمرین خیلی مؤثریه. حتی اگه برنامه خیلی پرمشغله ایی دارین، بازم می تونین کمی وقت پیدا کنین تا چند لانچ انجام بدین. از بهونه تراشی دست وردارین و تمرین رو شروع کنین.

 

— دویدن
دویدن فواید بسیاری داره و هر چی از اون بگیم کم گفتیم. دویدن به کاهش استرس، بهبود سلامت قلب، کاهش خطر افسردگی، سوزوندن کالری و بهبود سلامتی کل بدن کمک می کنه. دویدن بدن رو قوی می کنه، عضلات پا رو تقویت و اونا رو خوش فرم می کنه.

 

— شنا
خبر عالی واسه همه آنایی که شنا رو دوست دارن و کسائی که تلاش می کنن بدن شون رو تغییر بدن اینه که شنا کردن اثر عالی داشته و نتیجه عجیبی رو واسه شما به ارمغان میاره. شنا به قدرت عضلات مرکزی بدن و تمرین عضلات گروهی جور واجور کمک می کنه، هم اینکه به کاهش فشارخون، افزایش قدرت عضله قلب و بهبود ظرفیت هوازی بدن هم کمک می کنه.

 

— دوچرخه سواری
دوچرخه سواری یه راه بدون خطا واسه کالری سوزی، تقویت سیستم قبلی عروقی و تقویت عضلات پا هستش، خصوصا" واسه کسائی که میخوان وزن کم کنن. اگه دوچرخه ندارین، می تونین از دوچرخه ثابت استفاده کنین، بدون اینکه حتی از منزل بیرون برید، با دوچرخه ثابت یه تمرین هوازی یا اینتروال رو تجربه کنین، حتی عضلات پا رو تقویت کنین. 

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *