7 ترکیب غذایی سودمند | تغذیه سالم

7 ترکیب غذایی به درد بخور

تحقیقات جدید محققان نشون داده ترکیب بعضی مواد غذایی با هم، ارزش غذایی اونا رو بالاتر می بره و بدن رو در مقابل بسیاری مریضیا از جمله سرطان ایمن می کنه. پیشنهاد می کنیم این 7 ترکیب فوق العاده ای که در ادامه میاد، امتحان کنین.

1- سیب + تمشک

تحقیقاتی که یه چند وقت پیش کامل اون در مجله تغذیه چاپ فرانسه منتشر شد، نشون میده الایژیک اسید که یه جور آنتی اکسیدان موجود در تمشک، انار و گردوه، می تونه باعث افزایش اثر کرکتین در مقابله با سلولای سرطانی شه. کرکتین یه جور آنتی اکسیدانه که در سیب، انگور، پیاز و گندم مشکی هست. میشه به عنوان میان وعده سالادی شامل سیب، انگور، تمشک، گردو و انار جفت و جور کنین و این مواد غذایی رو با هم بخورین.

 

2- کلم بروکلی + گندم مشکی

وقتی کلسترول بد اکسید می شه، در عروق به شکل پلاک درمی آید و با تنگ کردن دیواره عروق، عامل بروز مریضیای قلبی– عروقی می شه اما آنتی اکسیدانا می تونن جلوی اکسید شدن کلسترول بد رو بگیرن. محققان آلمانی در بررسیای خود به این نتیجه رسیدن که ترکیب ویتامینC و روتین می تونه از دچار شدن به بسیاری مریضیای قلبی- عروقی پیشگیری کنه. روتین یه جور آنتی اکسیدانه که در گندم مشکی هست. ویتامین C هم در بیشتر میوه ها و سبزیا از جمله کلم بروکلی و گوجه فرنگی هست. بعضی کارخانه ها هم از گندم مشکی ماکارونی تولید می کنن که در صورت دسترسی به این نوع محصول می تونین واسه وعده شام مقداری از این ماکارونی رو با گوشت مرغ، بروکلی، گوجه فرنگی و روغن زیتون طبخ کنین.

بیشتره. یافته های تحقیقی که تازگیا منتشر شده، نشون میده علایم

نشانگان قبل از قاعدگی در زنائی که به اندازه کافی ویتامین D و کلسیم

دریافت می کنن، 30 تا 40 درصد کمتره

3- نخود + پیاز

طبق تحقیقی که یافته های اون در سال 2010 در مجله کشاورزی و صنعت غذا در فرانسه منتشر شد، ترکیبای گوگردی موجود در پیاز، سیر و فلفل به جذب آهن و روی موجود در دانه ها و سبزیا از جمله نخود کمک می کنه. آهن ماده معدنیه که کمبودش می تونه باعث خستگی و گیجی شه. واسه اینکه پرانرژی تر باشین، می تونین در عرض 20 دقیقه سوپی سالم و پرانرژی جفت و جور کنین. کافیه یه پیاز و 2 حبه سیر رنده شده رو با 2 قاشق روغن گیاهی تفت بدین. بعد مقداری سبزیای معطر همراه با نخود، هویج، نمک و ادویه به اون اضافه کنین و اجازه بدین 15 دقیقه بپزه. می تونین از گوشت مرغ یا ماهیچه هم واسه بهتر شدن طعم این سوپ استفاده کنین.

 

4- چای سبز + لیمو

کاتچین، یه جور آنتی اکسیدان بسیار قویه که در چای سبز هست. تحقیقات انجام شده روی 40 هزار ژاپنی نشون میدن آدمایی که دست کم روزانه یه لیوان چای سبز می خورن، در مقایسه با کسائی که اهل نوشیدن چای سبز نیستن، کمتر در اثر مریضیای قلبی فوت می کنن. براساس یافته های تحقیقی که محققان دانشگاه پوردو منتشر کردن، اضافه کردن چند قطره آب لیمو یا آب گریپ فروت به چای سبز از تخریب سریع کاتچین در دستگاه گوارش پیشگیری و جذب اونو راحت تر می کنه. برگای خشک چای سبز رو دم کنین و چند قطره آب لیمو به اون اضافه کنین.

 

5 – ماهی + کلم پیچ

بیشتره. یافته های تحقیقی که تازگیا منتشر شده، نشون میده علایم نشانگان قبل از قاعدگی در زنائی که به اندازه کافی ویتامین D و کلسیم دریافت می کنن، 30 تا 40 درصد کمتره. کلسیم در مواد لبنی، بادام و سبزیای برگ سبز از جمله کلم هست. پس در کنار ماهیتان، مقداری لیموترش و برگ کلم هم بذارین.

 

6- ماست + موز

در طول تمرینای ورزشی گلوکز می سوزد، در نتیجه اندازه قند خون به خصوص در آدمایی که به دیابت نوع 2 گرفتار هستن، شدیدا افت می کنه. واسه پیشگیری از افت قند خون گلوکز و پروتئین رو با هم استفاده کنین. گلوکز باعث بالا رفتن قند خون می شه و پروتئین از بالا رفتن سریع اون و افزایش اشتها پیشگیری می کنه. می تونین قبل از شروع جلسه های تمرینی یه لیوان شیر موز که با ماست و عسل مخلوط شده، بخورین.

 

7- ماءالشعیر + ماهی

محققان ایتالیایی تازگیا کشف کردن اندازه امگا 3 خون زنائی که مقدار کمی ماءالشعیر در طول روز می خورن، از بقیه زنان بالاتره. امگا 3 یه جور اسید چرب است که در شکلای جور واجور ماهیا هست. به نظر می رسه پلی فنولای آنتی اکسیدانی موجود در ماءالشعیر به جذب بهتر اسید چرب امگا 3 کمک می کنه و اثر مثبتی بر کارکرد قلب داره. ماءالشعیر از تحلیل قوای عضلانی و بینایی هم پیشگیری می کنه پس بهتره همراه ماهی مقداری ماءالشعیر بدون طعم هم بخورین.


منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *