7 ترفند موثر برای حفظ رژیم غذایی در مهمانی و رستوران | تغذیه سالم

7 ترفند موثر واسه حفظ رژیم غذایی در مهمانی و رستوران

غذا خوردن در بیرون خونه، قبل اینکه رژیم غذایی جدیدتون رو شروع کنین، براتون ترسی نداشت، البته براتون لذت بخش هم بوده. چه به یه اغذیه ای می رفتید و چه یه رستوران لوکس، اونقدر غذا می خوردید تا به طور کامل سیر شید، شاید حتی پس از اونم یه کیک شکلاتی بزرگ به عنوان دسر نوش جون می کردین.

رژیم غذایی

اما بدیش اینه در برنامه غذایی جدیدتون اجازه اینجور ولخرجیایی رو ندارین! این در حالیه که به هرحال روزهایی می رسن که می خواین واسه تفریح به بیرون از خونه برید. ما فرض می کنیم که قراره بیرون هم غذا بخورین و البته در حال تلاش واسه تعهد به رژیمتون هم هستین. به خاطر همین، نکات زیر رو براتون جمع آوری کردیم تا در اینجور موقعیتایی دچار عذاب وجدان نشید!

1. انتخاب غذا از منوی پیش غذا

پیش غذاها همیشه نسبت به غذاهای اصلی، در اندازه های کوچیک تری سرو می شن. نیاز دارین بیشتر از این بخورین؟ پس در کنار پیش غذا یه سالاد هم سفارش بدین. با این کار، اگه با شخص دیگری باشین می تونین تا وقتی که ایشون در حال غذا خوردنه شمام به خوردن ادامه بدین، پس یه گوشه نشستنتان، اونا رو ناراحت نمیکنه.

2. پرسای غذایی محدود بخورین

بعضی رستورانا پرسای بدون محدودیت میگو و ماهی دارن. یعنی هر چقدر دوست داشتین می تونین بخورین. اما یادتون نره که حتی اگه غذاهای پیش روی شما به طور کامل هم سلامت باشن، این تصور که «خوردنی بدون ضرر رو هر چی بخواین می تونین بخورین» تصور مخربیه. شاید والدین شمام در کودکی به شما آموخته ان که بشقابتان رو تا آخر بخورین، اما صبر کنین! اگه شما در حال رعایت یه رژیم غذایی هستین این کار خوبی نیس.

3. گوشت و مرغ بدون چربی

وقتی می رید تا مرغ سوخاری بخرین و غذاهای خوش رنگ و لعاب تحریکتان می کنه، تا امکان داره تلاش کنین از گوشت و مرغای چرب و چیلی دوری کنین. شما هنوزم می تونین گوشت و مرغ بخورین، اما از شکلای جور واجور بریان، کبابی، آب پز و بخار پز. اگه می خواین کمی استیک بخورین، به سراغ برشای کم چرب مثل قسمتای پهلو یا کمر برید.

4. ظرف بیرون بردنی

قبل اینکه شروع به خوردن کنین، یه جعبه واسه بردن غذاتون بگیرین. شما می تونین پس از اینکه غذاتون رو تحویل گرفتید بخشی از اونو در جعبه بذارین تا بعدا در وعده ای دیگه بخورین. وقتی که غذاتون پیش روی چشماتون نباشه، خیلی کمتر وسوسه میشین تا همه اونو بخورین.

5. از بوفها دوری کنین

بوفها بدند، خیلی بد! یکی از مهم ترین چیزها درباره بیرون غذا خوردن اینه که حجم غذا خوردنتون رو کنترل کنین. شما باید از بوفها دوری کنین، چون که تحقیقات نشون دادن هر چی دسترسی به غذا واسه ما آسون تر باشه، بیشتر می خوریم. این موضوع دیگه واسه ما به طور کامل روشنه. اگه ما رو تو یه بوفه پر از غذاهای خوشمزه رها کنن، کل بوفه رو یه جا می خوریم!

6. منو رو تغییر بدین

حتی اگه چیزی در منو نبود معنیش این نیس که نمی تونین بخواین اونو براتون درست کنن. مثلا می تونین از رستورانی که به اونجا رفته اید بخواین تا غذای شما رو با روغن کمتر، بدون سس، یا حتی به صورت کبابی براتون آماده کنن. به احتمال زیاد درخواست شما رو رد نمی کنن.

7. از عبارات هوس انگیز دوری کنین

خیال خودتون رو راحت کنین و هر غذایی در منو که شامل کلماتی مثل کره ای، پرچرب، خیلی سرخ شده و اینجور چیزایی بود رو سفارش ندین! البته اگه خودتون رو واسه چند کیلومتر اضافه تر دویدن آماده کردین راحت باشه!/ فیتنس مگزین

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *