7 تا از بهترین شل کننده های عضلانی طبیعی | تغذیه سالم

7 تا از بهترین شل کننده های عضلانی طبیعی

تا حالا احساس سفتی غیر ارادی، سختی و یا احساس برآمدگی در عضله داشتین؟ این یه اسپاسم عضلانی نامیده می شه این نوع از گرفتگی می تونه در هر کسی به دلایل جور واجور و در خیلی از مناطق بدن شما اتفاق بیفته. اسپاسم در شکم، بازوها، دستا و پاها شایعه شمام اینکه می تونین اونا رو در ماهیچه های ساق پا، عضلات پشت ران، چهار سر ران و در طول قفسه صدری احساس کنین

خیلی از اسپاسمای عضلانی ساده، به وسیله موارد ورزش سنگین و شدید ایجاد می شه صبر، استراحت، کشش ملایم و ماساژ عضله می تونه به کاهش درد کمک کنه.
اسپاسمای عضلانی می تونه آسیب جانبی شایع از بیماریای طولانی، مانند مولتیپل اسکلروزیس، دیستروفی عضلانی و مریضی McArdle باشه مردم با درد گردن زیاد و درد پشت بیشتر از اسپاسم عضلانی رنج می برن زنان باردار هم مستعد دچار شدن به اسپاسمای عضلانی به دلیل افزایش یهویی در وزن هستن زنان در قاعدگی از گرفتگی عضلانی به دلیل انقباضات رحمی رنج می برن هر چند شدت درد به وسیله فرد فرق داره.
در حالی که اسپاسم عضلانی می تونه دردناک باشه ولی با این هفت شل کننده عضلانی طبیعی می تونه آرامش یابد.

1. بابونه

بابونه گیاه باستانی که واسه درمان خیلی از بیماریا، از جمله اسپاسمای عضلانی استفاده می شه این گیاه شامل 36 فلاونوئید، ترکیباتی با خواص ضد التهابیه شما می تونین اسانس بابونه رو روی عضلات تحت تاثیر واسه آرامش اسپاسم ماساژ بدین چای بابونه هم می تونه در کاهش درد عضلات کمک کنه.

2. آب آلبالو

آدمایی که در آموزش ماراتن با شور و نشاط شرکت می کنن بیشتر دچار خیلی از تنشا روی ماهیچه های خود می شن آب آلبالو می تونه به مقابله با التهاب و درد عضله عادی در دوندها کمک کنه تحقیقات نشون میده که نوشیدن آب آلبالو می تونه درد پس از دویدن رو به کمترین حد ممکن برسونه .آنتی اکسیدان و کیفیت ضد التهابی در میوه به شل شدن عضلات در حالت عادی کمک می کنه.

3. اسموتی زغال اخته

یکی دیگه از راه های شیرین و طبیعی واسه شل شدن عضلات شما خوردن زغال اخته س یه مطالعه گذشته نشون میده که خوردن یه اسموتی زغال اخته قبل و بعد از ورزش می تونه در سرعت بخشیدن در بهبود آسیب عضلانی کمک کنه زغال اخته دارای قدرت آنتی اکسیدانیه و نشون داده شده که واسه کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب موثره.

4. فلفل قرمز

کپسایسین، مواد موجود در فلفل هندی، شل کننده عضلانی طبیعیه که بیشتر به آدمایی که از مریضی فیبرومیالژی ( درد همراه با احساس خستگی در خیلی از نقاط بدن ) و آرتریت روماتوئید رنج می برن پیشنهاد می شه میشه اونو به غذا مثل میگو کبابی با دستور کرم عصاره لیمو ترش اضافه کرد و یا شما می تونین فلفل هندی رو به شکل کپسول و یا کرم پیدا کنین وقتی که به عنوان یه کرم استفاده می شه شما می تونین روی مناطق آسیب دیده دارای اسپاسم عضلانی استفاده کنین.

5. ویتامین D

آدمایی که به طور منظم دارای درد عضله یا اسپاسم هستن ممکنه دارای کمبود ویتامین D باشن این ویتامین به اشکال جور واجور، از جمله مایع، قرص، کپسول هست شمام اینکه می تونین اونو در غذاهایی مانند تخم مرغ، ماهی، شیر، شیر غنی شده با ویتامین D پیدا کنین و یا با قرار گرفتن به طور منظم در برابر نور خورشید می تونین ویتامینD  دریافت کنین.

6. منیزیم

منیزیم واسه تغذیه آدم بسیار حیاتیه هر چند کمبود اون نادره ولی واسه حفظ عضلات سالم و کارکرد عصب لازمه علائم اولیه در آدمایی که دچار کمبود این ماده معدنی هستن شامل درد عضلانیه این ماده معدنی بیشترً در غذاهایی مانند ( موز، بادام، حبوبات و برنج قهوه ای ) پیدا میشه.

7. استراحت

شاید بهترین و طبیعی ترین راه واسه شل کردن عضلات استراحت باشه واسه به دست آوردن مقدار زیادی خواب مطمئن شین مقدار زیادی مایعات بخورین و با عضله آسیب دیده کار زیاد انجام ندین با به کار گیری پد گرمایی و یا کیسه یخ روی عضلات می تونه آرامش فوری بسازین بعضی وقتا اسپاسمای عضلانی به دلیل تحریک زیادتر از اندازه عضلاته و یخ می تونه در انتقال آروم تکانها از مغز به عضلات زیادتر از اندازه فعال، کمک کنه.

مطالب در رابطه

  • درمان گرفتگی عضلات کمر
  • گرفتگی ماهیچه پا در خواب
  • ورزش واسه درمان درد آرتروز زانو
  • ورزشای مناسب واسه کمر درد
  • نوروپاتی چیه؟ علل و درمان نوروپاتی
  • واسه به دست آوردن عضله چیجوری غذا بخوریم
  • علل سوزش، کرخی و مورمور شدن در پوست بدن
  • چیجوری اسپاسم کمر در طول بارداری رو درمان کنیم
  • بی حسی و احساس سوزن سوزن شدن تو یه دست
  • درد پای دیابتی، علائم دیگه، علل و درمان

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت

  • مطالب در رابطه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *