7 خوراکی که پیرتان می کند! | تغذیه سالم

کارشناسان تغذیه میگن 7 غذا هست که حتما باید از مصرف اونا دوری کرد و مخصوصا سالمندان باید از مصرف اونا دوری کنن ……

فست فود : لازم نیس در مورد غذاهای آماده زیاد صحبت کنیم، چون که بیشتر افراد در مورد مضرات اونا زیاد شنیده ان. تنها یه جمله کافیه. فست فود نخورین.

روغنای اشباع : از خریدن و خوردن کلوچها، شیرینیا، کراکرها، فست فود و یا هر غذایی که با روغنای اشباع جفت و جور شده دوری کنین تا هم جلوی مریضی قلبی رو بگیرین، هم جلوی پیری رو.

روغنای صنعتی : روغنای صنعتی که در جفت و جور چیپسا و بقیه اسنکا کاربرد دارن، دلیل درد شکم و بقیه مشکلات گوارشی می شه و مصرف اونا باعث می شه که افراد کمتر به طرف خوردن میوه و سبزی که پوست رو سرحال می کنن، برن.

نیتراتا : نیتراتا که به اندازه زیاد در هات داگا و گوشتای نمک سود وجود دارن، سرطان زا هستن و پیشنهاد می شه اگه غذاهایی که شامل نیترات هاست، مصرف می کنین، دست کم از ویتامین C بیشتری استفاده کنین تا از تاثیر این مواد روی معده شما کم بشه.

چربیای اشباع حیوونی : این چربی اشباع درون بعضی گوشتای قرمز پرچرب، پوست مرغ و هم اینکه در لبنیات پرچرب هست و بهتره در مصرف اونا حد تعادل رعایت شه.

میان وعده های شور : مصرف میان وعده های شور باعث افزایش فشار خون شده و تحقیقات نشون داده مصرف زیاد مواد شور و چرب باعث دچار شدن به بعضی مریضیای طولانی و هم اینکه پیری پوست می شه.

غذاهای فریز شده : این غذاها به طور طبیعی واسه سلامت بدن مضر نیستن؛ البته اگه به طور مناسب فریز شن. اما اگه می تونین غذاهای تازه استفاده کنین، خوردن گوشت و غلات و فیبرها به صورت تازه که شامل مقدار بیشتری آنتی اکسیدانای ضد پیری است، پیشنهاد می شه.

جمع آوری سلامت اکاایران

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *