7 خوراکی چرب که لاغرتان می کند

به نقل از مدآنلاین :  امروزه دیگه  زمان تبلیغ کردن  ضد چربی تموم شده و تقریبا همه میدانند که خوردن هر گونه چربی موجب اضافه وزن نمیشه. در  حقیقت خوردن مقدار کافی از چربی در رژیم غذایی روزانه  بسیار لازم  است و دلیل متعادل نگه داشتن هورمونها، تنظیم  قند خون و پیشگیری از هوسا می شه. اینجا ۷ مورد از خوراکیا رو به شما معرفی می کنیم که در واقع به شما کمک می کنن که لاغر شید.

 شکلات تلخ

 


منظور از شکلات تلخ، شکلاتیه که شامل دست کم ۷۲ درصد کاکائو باشه. اگه شما از اون دسته آدمایی هستین که همیشه در فکر خوردن شیرینی و دسر هستین می تونین شکلات تلخ رو جانشین کنین، چون که یه یا ۲ تیکه شکلات تلخ که شامل تنها ۴۰ تا ۵۰ کالریه در بیشتر مواقع میتونه در آدمایی که همیشه در فکر خوردن شیرینیجات هستن، ارضاکننده باشه و اونا رو از خوردن چند تیکه کیک خامه ای که شامل ۵۰۰ کالریه دور نگه داره. هم اینکه شرکتهای زیادی هستن که در شکلاتهای سیاهی که تولید میکنن مقداری فیبر اضافه می کنن (بعضی از شرکتها به ازای هر ۱۵ گرم کربوهیدرات ۵ گرم فیبر هم قرار میبدن) و در کنار مقداری چربی به درد بخور مقدار کمی هم شکر اضافه می کنن.

 


البته هنگام خرید این نوع شکلاتها به اندازه چربی و کربوهیدرات اونا توجه کنین. نکته قابل توجه دیگه در مورد این شکلاتها اینه که برخلاف بقیه شیرینیها اثر یهویی و بالابرنده شدیدی روی قند خون شما نمی ذاره و عوضش شامل مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که در کاهش فشار خون نقش بهسزایی داره. چربیای به درد بخور شکلات تلخ می تونن واسه بدن بسیار به درد بخور باشن ولی اونا فقط در روغن کاکائو وجود دارن.

 پس میشه اونا رو کم پیدا دونست. دلیل پیشنهاد مصرف شکلات مشکی اینه که وقتی این شکلاتها شامل ۷۲ درصد کاکائو هستن پس دیگه جای زیادی واسه اضافه کردن شکر ندارن. پس با خیال راحت شکلات تلخ بخورین و از امتیازات آنتی اکسیدانی و فیبرهای اونا بهره ببرین. اما یادتون نره که مصرف روزانه اونو فقط به ۳ تا ۵ تیکه کوچیک محدود کنین چون که از طرف دیگه شامل کالری بالاییه.

 

  شیر نارگیل، پودر نارگیل و روغن نارگیل

سیمرغ نوشت: شیر نارگیل و روغن نارگیل منابع بسیار خوبی از چربیهای غیراشباع هستن. مزیت دیگه چربی نارگیل اینه که بدن خیلی راحت اونو واسه سوخت و انرژی مورد استفاده قرار میده و مانند دیگه چربیا علاقه ای به ذخیره اون نداره. پودر نارگیل هم شامل چربیای به درد بخور زیادیه و میشه از اون در جفت و جور غذاها و دسرها استفاده کرد. هم اینکه پودر نارگیل دارای مقدار زیادی فیبره. میشه گفت تموم کربوهیدرات پودر نارگیل فیبره. این پودر شامل مقدار زیادی پروتئینه که اونرو محبوب تر هم جلوه میدهد.

 کره گیاهی

بله، کره گیاهی بسیار خوشمزه و مناسبه، البته اگه سالم و طبیعی باشه. این نوع کره شامل فاکتورهای زیادیه که واسه سلامت شما خوبه و از طرفی جلوی عضلانی بودن بدنتون رو نمی گیره. یادتون باشه با خوردن ۲ قطعه کوچیک از این کره هیچوقت اندازه چربی بدنتون افزایش پیدا نمیکنه. البته هنوز خیلیا فکر می کنن که کره از مواد چاقکننده س اما دلایل و دلایل کافی واسه اطمینان از به درد بخور بودن کره گیاهی و کمک اون به روند چربی سوزی هست.

 اول اینکه کره گیاهی سرشاره از چربی سالمی به نام CLA  است که خواص ضدسرطانی داره و به آب کردن چربیای شکم کمک میکنه. هم اینکه شامل اندازه متعادلی از اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶ه که با التهاب درون بدن مقابله کرده و به تعادل هورمونا کمک میکنه. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین MCT موجود در کره گیاهی به بالا بردن سیسم ایمنی بدن کمک میکنه، اشتهای شما رو کم کرده و قند خون رو کنرل میکنه که همه واسه لاغر شدن شما به درد بخور هستن.

 تخم مرغ (زرده و سفیده)

بیشتر افراد میدانند که تخم مرغ منبع عالی پروتئینه اما خیلی از اونا نمیدانند که زرده تخم مرغ جزء مهمی از تخم مرغه، چون که ویتامینها، املاح و آنتی اکسیدانهای زیادی در اون پیدا میشه. واقعا بیشتر از ۹۰ درصد موادی مثل کلسیم، آهن، فسفر، روی، ویتامین ب۶ و ب۱۲ تخم مرغ در زرده اون قرار داره. هم اینکه تموم ویتامینای محلول در چربی تخم مرغ مثل ویتامین آ، ای و دی و هم اینکه اسیدهای چرب لازم هم در همین زرده تخم مرغه. هم اینکه زرده تخم مرغ به اندازه سفیده اون پروتئین در خود جا داده و بالانس این اسیدهای آمینه هم بسیار مناسبه. با مصرف به اندازه زرده تخم مرغ می تونین مطمئن شین که بدنتون رو از چربیای به درد بخور و لازم سیراب کردین.

  گوشت گاو

البته منظور از گوشت گاو، گوشت سالم وتازه گاوه. گاوهایی که از خوراکیهای استاندارد و جور واجور و علوفههای سالم تغذیه می کنن فراوردهای گوشتی بسیار مناسبی دارن و اندازه ویتامین و امگا۳ اونا بیشتره. هم اینکه اندازه اسیدهای چرب سالم یا اسید لینولئیک (CLA) در گوشت اونا بالا میره و همونطور که میدانیم CLA به چربیسوزی کمک کرده و باعث ساخت عضلات خشک می شه. پس هنگام خرید از کیفیت و تاییدیه وزارت بهداشت مطمئن شین و از گوشت بدون چربی استفاده کنین.

  آووکادو

آووکادو پر از چربیه و بسیاری به اشتباه اونو یه غذای چرب میدانند، نه یه میوه پرفایده، اما تموم چربیهای آووکادو اسیدهای چرب مفیدی هستن که منافع زیادی واسه بدن ما دارن. این میوه شامل مقدار زیادی چربی غیراشباع، ویتامین، مواد معدنی، ریزمغذی و مواد آنتی اکسیدانه. پس اونو میشه یه میوه بسیار سالم دونست. شما میتونید تیکهای اونو کنار همبرگر، تخم مرغ، سالاد و ماهی بخورین و لذت ببرین. طیف مناسب و باکیفیت چربیهای به درد بخور ریزمغذیها و فیبرهای آووکادو به بدنتون کمک میکنه تا اندازه هورمونهایی رو که به رشد عضلات و چربی سوزی کمک می کنن بالا ببرین. تحقیقات نشون میبدن که خوردن آووکادو باعث میشه تا چند ساعت بعد از خوردن غذا از اشتیاق به خوردن هله هوله دور بمونین.

 آجیل

آجیل یکی دیگه از غذاهای چرب است که می تونه به کاهش چربیهای بدن کمک کنه. هرچند که آجیل و مغزها شامل مقدار زیادی چربی هستن اما این چربیا کامل اسیدهای چرب به درد بخور هستن که در کنار ریزمغذیها، ویتامینها، مواد معدنی، فیبرها و مواد آنتی اکسیدان، می تونن نقش بسیار مهمی در کنترل قند خون اجرا کنن که اولین قدم در راه چربی سوزیه.

هم اینکه مغزها می تونن کمک کنن تا سطوح هورمونهای چربیسوز بدن بالا بمونه چون که چربیای به درد بخور باعث بالانس هورمونهای بدن می شن. البته باید یادتون باشه که از آجیل خام استفاده کنین و نه از نوع شور اون، تا بتونین از کیفیت چربیای سالم و اندازه زیاد ریزمغذیای موجود در اون استفاده کنین. اگه ۲۰ دقیقه قبل از ناهار یا شام یه مشت آجیل بخورین، می تونین مطمئن باشین که هنگام صرف غذای اصلی کالری اضافی مصرف نمی کنین و دچار پرخوری نمی شین.

منبع : modeonline.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *