۶ نقشه راه ذهن به متخصصان سئو کمک می کند

عناصر بسیاری وجود دارد که بهینه سازی موتور جستجو را تشکیل می دهند. و همه اینها مرتب در پشت صحنه پنهان می شوند. کاربران وب چیزی را در Google جستجو می کنند و طی چند ثانیه وب سایتی را پیدا می کنند که پاسخ دقیقی را که می خواستید ارائه دهد.

ماههای برنامه ریزی ، استراتژی سازی ، اجرای و نظارت که به تولید نتایج جستجوی مرتبط می پردازد و به نوبه خود ، به سود کسب و کار در پشت وب سایت مورد نظر است ، به راحتی نادیده گرفته می شود. برای همه ما که در SEO کار می کنیم ، می تواند ناامید کننده باشد ، زیرا می دانیم اجرای یک کمپین موفق سئو در این روزها چقدر سخت است.

برنامه ریزی

اما چگونه می توانید کار سئو خود را به طور موثر برنامه ریزی ، انجام و تجزیه و تحلیل کنید؟ برای بسیاری ، آنها به نوت بوک ها ، یادداشت های مهم ، یادآوری ها و لیست کارهای انجام شده اعتماد می کنند ، اما همه اینها می تواند خیلی دست و پا گیر باشد.

چنین رویکردی همچنین می تواند بهره وری و خلاقیت را خنثی کند – دو جنبه فوق العاده مهم از یک فعالیت عالی سئو. به همین دلیل می خواهم به شما اجازه دهم کمی مخفی بمانم: نقشه برداری از ذهن.

خلاقیت

نقشه برداری ذهن چیست؟

مغز ما پر از ایده های عالی است ، اما ماهیگیری از آنها می تواند بسیار مشکل باشد و بعضی از بهترین ها اغلب برای همیشه از دست می روند. نقشه برداری ذهن یک فرآیند مبتکرانه است که ما را مجبور می کند افکار خود را حفظ و تجسم کنیم.

ایده

این به معنای رسم تصاویر زیبا نیست – ترسیم نقشه فیزیکی از آنچه در درون سر ما می گذرد ، باشد.

نقشه های ذهن بسته به سبکی که مورد استفاده قرار می گیرند ، کمی متفاوت به نظر می رسند ، اما همه آنها از یک اصل پیروی می کنند. با موضوع اصلی یا موضوع در مرکز صفحه شروع کنید ، آن را دور بزنید و با “گره” های اضافی که بر روی ایده اولیه گسترش می یابد ، به بیرون بپیوندید. برنامه نویسی رنگ با استفاده عاقلانه انجام می شود و به آنچه در حال حاضر یک تصویر چشم پرنده فوراً درگیر از یک پروژه بزرگ است که عملا هر کسی می تواند هضم کند ، اضافه می کند.

در مورد چگونگی برنامه ریزی یک پروژه SEO فکر کنید. آن دسته از نوت بوک ها ، کتیبه ها و لیست های بی پایان کار ، اینطور نیست؟ نقشه ذهن می تواند روشی بسیار دقیق تر برای برنامه ریزی سئو برای مشتری باشد و شما را قادر می سازد به چیزی که فوراً معقول است مراجعه کنید.

در این پست ، ما می خواهیم به برخی از راه های استفاده از نقشه های ذهن برای سئو بپردازیم.

تحقیق در مورد کلید واژه

توانایی تجسم در تحقیقات کلمات کلیدی شما فوق العاده مفید است. نقشه های ذهن به شما در انجام این کار و ایده های کلمات کلیدی طوفان مغزی کمک می کند.

شما به سادگی با کلمه کلیدی اصلی در وسط صفحه شروع می کنید و با جریان پیش می روید. به عنوان مثال ، اگر می خواهیم تحقیقاتی را در مورد نقشه های ذهن انجام دهیم ، به عنوان موضوع اصلی ما در نقشه ذهن حلقه خواهیم کرد. شاخه اول گره ممکن است استفاده های مختلف برای نقشه های ذهن باشد ، یعنی «نقشه های ذهن برای سئو» یا «نقشه های ذهن برای مطالعه».

از آنجا ، ما می توانیم کلمات کلیدی خود را با دم بلند تعریف کنیم ، که ممکن است عباراتی مانند “نحوه استفاده از نقشه های ذهن برای سئو” و “نقشه های ذهن برای بهبود حافظه” باشد.

این استراتژی را برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی دنبال کنید و در پایان به یک نقشه ذهن خواهید رسید که چیزی شبیه به این خواهد بود:

ایده های محتوای طوفان مغزی

کنار آمدن با ایده های محتوا کار سختی است. حتی اگر نوشتن یک پست وبلاگ در هر هفته ، می تواند مشکل باشد اگر به نظر می رسد که الهام بخش نازک است.

اینجاست که نقشه های ذهن ، بسیار مفید هستند.

با استفاده از ایده های طوفان مغزی در نقشه ذهن ، شما همیشه مباحث خود را انتخاب خواهید کرد و راهی آسان و مساعد برای طوفان مغزی در آینده است.

نام وب سایت خود را در مرکز صفحه قرار دهید و گره هایی از آن را گسترش دهید که مباحث مختلف وبلاگ مورد نظر برای پوشش شما را نشان می دهد. در برابر هر موضوع ، ایده های پست طوفان مغزی را شروع کنید و اگر بیش از یک نفر در وبلاگ مشارکت داشته باشد ، در صورت لزوم ، از نویسنده مورد نظر یادداشت کنید. شما باید به چیزی شبیه این ظاهر شوید:

پست وبلاگی که می خوانید دقیقاً همان کاری است که ما می خواهیم پیشنهاد کنیم – از نقشه های ذهن در درون محتوا برای ارائه راهنماهای تصویری و چیزهای جالب تر از یک صفحه پر از کلمات استفاده می کند.

محتوای تصویری در واقع “چسبنده” در وب است ، به این معنی که افراد به احتمال زیاد با کالاهایی که شما برای مشتری خود تولید می کنید درگیر می شوند و در نتیجه زمان بیشتری را صرف دیدن آن می کنند. این به معنای تعامل بهتر است و امیدوارم منجر شود.

همانطور که در این پست نشان داده ام ، می توانید از نقشه های ذهن برای هر نوع اهداف استفاده کنید ، بنابراین اگر می خواهید چیزی را توصیف کنید که دارای نسبیت باشدبه طور کلی کسل کننده یا پیچیده در یک پست وبلاگ باشید ، از یک نقشه ذهن استفاده کنید تا آنچه را که می نویسید تجسم کنید.

در جلسات مشتری و تیم یادداشت های بهتری داشته باشید

جلسات بخش بزرگی از SEO هستند و نقش اساسی دارند. متأسفانه ، آنها به ندرت سریع هستند و هیچگاه از یک مسیر خطی پیروی نمی کنند ، هر چقدر هم که همه تلاش کنیم آنها را حفظ کنیم.

اگر تا به حال به یادداشت های جلسات خود نفرین شده اید که وقتی به آنها مراجعه می کنید ، نقشه نویسی ذهن می تواند پاسخ باشد. در SEO ، آنها را می توان در جلسات به دو روش مورد استفاده قرار داد.

در مرحله اول ، آنها روشی درخشان برای نشان دادن کارهایی که قصد انجام یا کار خود را با مشتری دارید ارائه می دهند. به عنوان مثال نقشه نقشه تحقیق ما را در مورد کلمات کلیدی مثال بزنید – این یک چیز به مراتب بهتر از نمایش یک صفحه گسترده خسته کننده یا ارائه پاورپوینت برای مشتری پرداخت کننده خواهد بود.

دومین استفاده برای نقشه های ذهن در جلسات SEO ، یادداشت برداری است. با موضوع جلسه از وسط شروع کنید و گره ها را برای موضوعات اضافه کنید. از هر مبحث ، هرگونه بحث و گفتگو را در هنگام وقوع توجه داشته باشید و هر وعده ای را که به عنوان “تا به امروز” داده اید ضبط کنید. ساده!

همچنین می توانید گره ها را برای شرکت کنندگان اضافه کنید و هر زمان که چیزی را برای شما گفتند بر علیه آنها یادداشت کنید. در اینجا جلسات نقشه برداری ذهنی به نظر می رسد:

نقشه های ذهن را در گزارش های مشتری وارد کنید

بخش گزارش یک کارزار جستجوگرها در جایی است که شما دقیقاً نشان می دهید که چگونه کار سخت شما پرداخت می شود. شما می توانید افزایش بازدید کنندگان ، کاهش نرخ گزاف گویی ، بار در صفحه را ببینید که از پشت بام عبور می کنند و دقیقاً کدام بخش از مطالب محبوب است.

و می توانید از یک نقشه ذهن برای نشان دادن دستاوردهای خود استفاده کنید. در اینجا چگونه است

عنوان گزارش نقطه شروع آشکار است ، اما از آنجا می توانید گره هایی برای آمار کلیدی ، محبوب ترین مطالب (و آن چیزی که کار نمی کند) ایجاد کنید و جزئیات عملکرد کلمه کلیدی را ارائه دهید.

تصور کنید که به جای یک PDF پر از شماره ، جداول و آمار ، به مشتری خود این نشان دهید:

درست مانند سئو ، وب سایت ها از تعداد زیادی از قسمت های تشکیل دهنده تشکیل شده اند و اغلب تعداد زیادی از افراد را درگیر می کنند. شما طراحان ، افراد SEO ، نویسندگان محتوا و البته ذینفعان مشاغل را دارید. همه باید حرف های خود را بزنند ، ورودی خود را ارائه دهند و اطمینان حاصل کنند که هیچ ایده عالی فراموش نمی شوند.

اینجاست که منافع مشترک نقشه برداری ذهن آشکار می شود. به جای ایده های طوفان مغزی برای وب سایت به عنوان یک لیست بزرگ در تخته سفید ، یک نقشه ذهن بسیار بصری و الهام بخش است.

نام وب سایت را در مرکز صفحه قرار دهید و برای هر صفحه گره ایجاد کنید. از آن گره های صفحه ، گره های کودک دیگری ایجاد کنید که جزئیات عناصر صفحه را نشان می دهد. شما حتی می توانید گره هایی را اضافه کنید که مشخص کند چه کسی مسئول هر منطقه و اقدامات برجسته است.

گره ها همچنین می توانند برای عناصر پروژه ایجاد شوند. به عنوان مثال ، شما ممکن است یک “طراحی” با برچسب داشته باشید ، که در برابر آن می توانید ظاهر و احساس خود وب سایت را طوفان کنید.

پس از اتمام ، وب سایت برنامه ریزی شده در نقشه ذهن ، چیزی شبیه به مثال زیر خواهد بود:

بنابراین ، ما امیدوارم که شما از چشم انداز استفاده از نقشه برداری از ذهن برای پروژه های سئو خود هیجان زده شوید ، اما دقیقا چگونه می توانید به این موضوع بپردازید؟

خبر خوب این است که ابزارهای قابل استفاده و قابل دسترسی بسیار زیادی برای این کار وجود دارد. در اینجا انتخاب دسته وجود دارد:

     

  • نقشه ذهن آزاد . اگر به دنبال راهی هستید که بتوانید فوراً با نرم افزار نقشه برداری ذهنی مواجه شوید ، گزینه های بهتری از این وجود دارد. به وب سایت مراجعه کنید و بلافاصله به خود نرم افزاری با ویژگی فوق العاده منتقل می شوید و این امکان را فراهم می کند که بلافاصله نقشه های ذهن را ایجاد کنید.
  •  

  • SimpleMind . گزینه ای درخشان و زیبا برای نقشه برداری ذهن مبتنی بر نرم افزار که تقریباً در هر سیستم عامل کار می کند.
  •  

  • گره ذهن . یکی برای دوستان Apple. دستیابی باورنکردنی آسان و اگر با صفحات یا اعداد آشنا نباشید ، از همان طراحی زیبائی تبیین می کنید ، بنابراین فوراً قابل تشخیص است. فقط Mac و iOS.
  •  

  • قلم و کاغذ . گاهی اوقات ، ساده ترین کارها به بهترین وجه کار می کنند و بحث در برابر قلم و کاغذ قدیمی ، وقتی می توان توانایی جمع آوری سریع نقشه ذهن را سخت کرد ، سخت است. این روش در جلسات به بهترین وجه عمل می کند و همواره در صورت لزوم می توانید برای نگهداری ایمن دیجیتال به یکی از موارد فوق منتقل شود.

    دیجیتال

خلاصه

نقشه های ذهن آفرینش های درخشان است. آنها با خلاقیت با سادگی ازدواج می کنند و بهترین افراد را از آن خود می کنند. آنها جایگزین ابزارهای موجود شما نخواهند شد اما می توانند کمی سرگرم کننده در پروژه های SEO شما اضافه کنند و امیدوارم که این پست نشان دهد که تا چه حد می تواند به تأثیر آنها برسد. از برنامه ریزی گرفته تا جلسات مشتری و گزارش های عملکرد تا نمایش مهمان در محتوا ، نقشه های ذهن می توانند بیوگرافی را اضافه کنندرنگ و خلاقیت به SEO.

ازدواج