۵ راه برای بهینه سازی سئو موبایل خود به موقع برای Mobilegeddon

همانطور که احتمالاً می دانید روی یا در طول تاریخ آوریل بیست و یکمین سال ۲۰۱۵ ، انتظار می رود که به روزرسانی موبایل Google در سراسر جهان شروع به کار کند و میلیون ها جستجوی تلفن همراه را تحت تأثیر قرار دهد. گفته می شود این سال ها بزرگترین تغییر در پروتکل های نمایه سازی آنها است.

موبایل

Zineb از گوگل در #smx مونیخ درباره به روزرسانی رتبه بندی موبایل: قرار است تأثیر بیشتری نسبت به پنگوئن و پاندا داشته باشد!

– Aleyda Solis (aleyda) 17 مارس ۲۰۱۵

زمینه

گوگل از قبل اهمیت زیادی در نحوه استفاده وب سایت در تلفن همراه دارد. آنها این موضوع را با معرفی یک بخش ممیزی قابلیت استفاده از تلفن همراه در گوگل Webmaster Tools (اکتبر ۲۰۱۴) و همچنین برچسب هایی به سایت های SERP ها اضافه شد که معیارهای آنها را رعایت می کنند (نوامبر ۲۰۱۴). به عنوان بزرگترین موتور جستجوی جهان ، ارائه نتایج جستجو برای کاربران بسیار مهم است. آنها را به عقب باز می گرداند و گوگل را در بالای درخت نگه می دارد.

گوگل همچنین با معرفی (اکتبر ۲۰۱۳) و دائماً نمایه سازی برنامه را بهبود می بخشد (فوریه ۲۰۱۵).

اطلاعیه رسمی گوگل به شرح زیر است:

از ۲۱ آوریل ، ما استفاده از دوستی موبایل را به عنوان یک سیگنال رتبه بندی گسترش خواهیم داد. این تغییر بر جستجوی تلفن همراه در تمام زبانهای دنیا تأثیر می گذارد و تأثیر قابل توجهی در نتایج جستجوی ما خواهد داشت.

اما سایت من پاسخگو به موبایل است ، مطمئناً این بدان معنی است که از بروزرسانی زنده مانده است؟

سایت شما ممکن است پاسخگو موبایل باشد اما کاملاً چند عامل دیگر وجود دارد که باید برای گذر از تست موبایل-دوستانه .

همانطور که گوگل می گوید ، رایج ترین اشتباهات سئو که در وب سایت های تلفن همراه (و وب سایت های دارای پاسخگویی به موبایل) مشاهده می شوند شامل JavaScript ، CSS و فایلهای تصویری مسدود شده ، فقط ۴۰۴ تلفن همراه ، صفحات موبایل آهسته و پیوند متقابل بی ربط هستند.

بنابراین ، حتی اگر صفحات شما اکنون در SERPS “دوستانه تلفن همراه” هستند ، نشان داده می شوند. از نظر تئوری ، این ممکن است تغییر کند وقتی بروزرسانی تلفن همراه گوگل بازدید می کند! آیا واقعاً می خواهید این ریسک را انجام دهید؟

در اینجا آنچه را باید جستجو کنید تا مطمئن شوید که از به روزرسانی دوستانه موبایل زنده مانده اید:

مرحله ۱: بررسی کنید که چگونه “bot” تلفن همراه صفحات شما را فهرست می کند

چند روش وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید.

استفاده از ابزارهای گوگل Webmaster

این برای هر کسی که علاقه مند به سئو باشد ضروری است زیرا به شما نشان می دهد گوگل چگونه سایت شما را می بیند

اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا در حال حاضر به عنوان دوستانه موبایل مشاهده می شوید یا نه. در نوار ناوبری اصلی ، در زیر “Traffic Search” جستجو کنید ، در آنجا عملکرد “قابلیت استفاده موبایل” را پیدا خواهید کرد. این به شما می گوید وب سایت شما سازگار با تلفن همراه است یا نه. اگر اینطور نیست ، دلایل مختلفی را برای شما به ارمغان می آورد.

به “خزیدن” و سپس “دریافت به عنوان گوگل” بروید. سپس گزینه های موجود را به صورت کشویی تغییر دهید تا ببینید که چگونه Googlebot برای Smartphone سایت شما را نمایه می کند. اگر می خواهید ببینید که چگونه گوگل صفحات خود را بر روی یک تلفن ویژگی نمایه می کند ، به جای آن XHTML / WML را انتخاب کنید.

URL ای را که می خواهید آزمایش کنید وارد کنید.

یا با استفاده از Scogaming Frog

فریاد قورباغه همچنین به شما امکان ویرایش کاربر را می دهد عامل (Googlebot یک عامل کاربر است) که می توانید فهرست بندی صفحات در سایت خود را با آن تست کنید. به سادگی “پیکربندی” ، سپس “کاربر عامل” را بزنید و “گوگل Mobile” را انتخاب کنید. سپس تمام صفحات فهرست شده توسط تلفن همراه گوگل در کادر زیر ظاهر می شوند. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید ، به اشتراک پرداخت شده این ابزار نیاز خواهید داشت ، اما ارزش آن را دارد!

اگر لیستی از صفحات در سایت خود ندارید ، نگران نباشید؛ شما هنوز هم می توانید این اطلاعات را به سرعت و به راحتی پیدا کنید.

کاری که می توانید انجام دهید (که واقعاً مفید است) استفاده از SEOQuake برای صادرات است نتایج سایت شما: http: //www.domain.com با آنچه از Screaming Frog دریافت کرده اید ، جستجو و مرجع کنید.

سئو Quake یک افزونه مرورگر رایگان است که اطلاعاتی در مورد وب سایت هایی که در آن قرار دارید به شما می دهد. می توانید مواردی مانند اقتدار دامنه و تعداد دامنه های پیوند دهنده به آن سایت را بیابید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است:

  • داده های SERP را از یک سایت صادر کنید: جستجوی domain.com
  • داده های Screaming Frog را با مجموعه تنظیمات گوگل Mobile به عنوان نمایه کاربر نمایه سازی صادر کنید.
  • یک VLOOKUP را بر روی مجموعه داده SERP اجرا کنید تا اگر URL را در مجموعه داده Scogaming Frog یافت ، علامت گذاری کنید. هر آدرس اینترنتی SERP با “N / A” در کنار آن احتمالاً توسط گوگل Mobile فهرست بندی نشده است و باید مورد بررسی قرار گیرد. در صورت دسترسی ، آن را با استفاده از ابزار “Fetch and Render” در گوگل Webmaster Tools بررسی کنید.
  • همچنین باید داده های خود را در Analytics به بخش مشاهده جستجوی تلفن همراه و ارگانیک تقسیم کنید و URL را که در تلفن همراه فهرست نشده است در بخش “همه محتوا” جستجو کنید. در صورت بازدید از جستجوی طبیعی یا بازدید از آن ، می توانید آنجا را مشاهده کنید.

مرحله ۲: به مشارکت دستگاه متقابل در سایت خود نگاه کنید

یک راه خوب برای دیدن نحوه نگاه کاربران موبایل و دسک تاپ به محتوای شما جدا کردن آمار Analytics در نمای دسک تاپ ، موبایل و رایانه لوحی است. اطمینان حاصل کنید که اگر می توانید محدوده تاریخ چند ماه را انتخاب کنید. می تواند شرایط کاهش دهنده ای داشته باشد که از ماه به ماه بر آمار تأثیر می گذارد ، اما در صورت انتخاب یک محدوده به اندازه کافی بزرگ ، احتمال وقوع این اتفاق کمتر خواهد بود.

ابزارهای گوگل Webmaster همچنین به شما امکان می دهد داده (پرس و جوها و صفحات) فیلتر شده برای دستگاه های تلفن همراه را ببینید ، از این طریق به شما امکان می دهد تفاوت های رفتاری کاربران را در وب در مقابل موبایل مقایسه و شناسایی کنید.

چندی پیش گوگل خود را به روز کرد رهنمودهای فنی مدیر وب توصیه می کند که برای رندر و نمایه سازی بهتر وب سایت خود باید به Googlebot اجازه دهید به JavaScript ، CSS و پرونده های تصویری خود دسترسی داشته باشد:

غیرفعال کردن خزیدن پرونده های Javascript یا CSS در robots سایت شما.txt مستقیماً به چه میزان الگوریتم های ما محتوای شما را ارائه می دهد و ایندکس می کند و می تواند منجر به رتبه های زیر حد نهایی شود.

در غیر این صورت ، گوگل باید به این موارد توجه کند تا مشخص شود که چگونه آنها بر روی یک دستگاه تلفن همراه کار خواهند کرد و اگر گوگل را از دیدن تصویر ، پرونده های CSS یا JavaScript خود مسدود کرده اید ، خطر خطای ناپسند بودن به mobilegeddon را مسدود کرده اید. .

حتماً هر چیزی را که به نظر می رسد حذف کنید:

مجاز نیست: / تصاویر /

رد کردن: /*.css

عدم اجازه: /*.js

مرحله ۴: مقایسه رتبه بندی تلفن همراه با دسک تاپ

استفاده از AWR یا سایر ابزار ردیابی مرتبه ای که از ردیابی رتبه های موبایل پشتیبانی می کند ، اجازه می دهد برای مقایسه رتبه های تلفن همراه و دسک تاپ خود:

استفاده از داده ها برای ایجاد تغییرات کلیدی

پس از کسب رتبه بندی دسک تاپ و موبایل برای هر صفحه از سایت خود ، باید کلمات کلیدی را بر اساس صفحات دسته بندی کنید ، به طوری که می توانید هر صفحه از وب سایت خود را که به ویژه تحت تأثیر اختلاف قرار دارد ، یادداشت کنید. شاید ارزش این را داشته باشد که به صورت جداگانه به این صفحات نگاه کنیم و ببینیم چه عواملی باعث تفاوت در رتبه بندی می شود.

مرجع متقابل با داده های Analytics خود ، نگه داشتن دسک تاپ و موبایل در نمای تقسیم شده خود و به دنبال مواردی مانند کاهش ترافیک و درگیری در تلفن همراه باشید.

مرحله ۵: از تکثیر مطالب و مشکلات نقشه سایت برای وب سایت های خاص تلفن همراه خودداری کنید

مشکلات

توجه داشته باشید که این موضوع فقط در مورد وب سایت های دارای پاسخگو صدق نمی کند ، فقط برای وب سایت هایی که دارای یک سایت موبایل جداگانه هستند.

اگر صفحات m.domain.com شما با صفحات موجود در domain.com یکسان است ، باید در این باره به گوگل بگویید ، در غیر این صورت ممکن است به یک مجازات محتوای تکراری در بیایید:

  • در صفحات دسک تاپ ، برچسب rel = “alternate” را به صفحه موبایل مربوطه اضافه کنید:

& lt؛ لینک rel = “جایگزین” رسانه = “فقط صفحه نمایش و (حداکثر عرض: ۶۴۰px)” href = “http://m.domain.com/mobile-page/” / & gt؛

  • در صفحات تلفن همراه ، برچسب rel = “canonical” را به صفحه دسک تاپ مربوطه اضافه کنید:

& lt؛ link rel = “canonical” href = “http://www.domain.com/desktop-page/” / & gt؛

گوگل همچنین از اضافه کردن یک برچسب rel = “جایگزین” به نقشه سایت XML شما پشتیبانی می کند تا آنها ببینند که نسخه موبایل در هر صفحه دسک تاپ وجود دارد.

با این وجود ، هنگام اضافه کردن برچسب های متناوب و متعارف ، همیشه به یک نسبت ۱: ۱ بچسبید ، هرگز این موارد را به صفحه ای که یکسان نیست اشاره نکنید و هرگز چندین صفحه دسک تاپ را به یک صفحه تلفن همراه واحد اشاره نکنید! این فقط Google را گیج می کند و زندگی شما را در دراز مدت سخت تر می کند.

نهایتا: وب سایت خود را از طریق این لیست چک اجرا کنید

خوب ، این شماره شماره شش است اما ترک آن خیلی مهم بود

یکی از آخرین کارهایی که باید به طور کامل اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از اشتباهات رایج سئو را انجام نمی دهید ، اجرای سایت خود از طریق فهرست چک گوگل . لیست آنها شامل داشتن محتوای غیرقابل پخش (مانند Flash) یا محتوای دیگری است که برای دستگاه های تلفن همراه مناسب نیست ، فقط ۴۰۴ صفحه تلفن همراه ، صفحات موبایل آهسته و غیرهd به همین ترتیب.

آیا هنوز سایت خود را برای mobilegeddon ایمن کرده اید؟