متن کامل پایان نامه کارشناسی ارشد با فرمت ورد

عنوان کامل پایان نامه :

اولویت‏بندی شاخص‏های ارزیابی رضایتمندی بازدیدکنندگان موزه ملی ایران

دسته بندی موزه‏ها

موزه‏ها در اولین گام تاسیس خود فقط مجموعه‏ای از آثار هنری و تاریخی بودند که آن هم در معرض دید افرادی خاص قرار داشت. در واقع این موزه‏ها مجموعه یا کلکسیون‏های آثار مختلفی بودند که وحدت موضوعی یا مکانی در آنها دیده نمی‏گردید و صرفا جهت جمع‏آوری اشیاء اهمیت داشت. اما با افزایش آثار، نیاز به توجه دقیق‏تر به این مجموعه‏ها احساس گردید. همزمان با این اتفاق شاخه‏های مختلف علوم نیز شکل گرفتند. در این مرحله موزه‏ها از شکل انباری جهت نگهداری آثار فاصله گرفتند، نگاه علمی‏تر به آنها گردید و موزه‏داری معنای طبقه‏بندی آثار رابه خود گرفت. از همین رو اگر پیش از این در یک موزه همه نوع آثاری پیدا نمود می‏گردید، در این مرحله موزه‏ها با تعریف علمی دسته بندی شدند و هر کدام به تناسب به شکل موضوعی طبقه‏بندی شدند (حبیبی‏زاد، 1389).

اما آن چیز که در طبقه‏بندی موزه‏ها مطرح می باشد فقط دسته‏بندی موضوعی نیست که این نوع دسته بندی را می‏توان به نوعی مهمترین آنها دانست. ساختمان موزه‏ها آغاز کاربری موزه نداشت و فقط برای نمایش آثار بهره گیری می‏شدند. کم‏کم این نتیجه حاصل گردید که طراحی موزه‏ها بایستی به شیوه‏ای خاص صورت گیرد و در نظر داشتن معماری داخلی و خارجی موزه‏ها افزایش پیدا نمود. امروزه مفهوم واژه‏هایی زیرا میراث گسترده‏تر شده می باشد و توجه زیادی معطوف به میراث ناملموس شده می باشد. در گذشته میراث فرهنگی را تنها در اشیاء ماندگار و جاویدان می‏دیدند، اما امروزه این دیدگاه تغییر کرده و مفهوم جدید آن عبارتست از آمیزه پیچیده‏ای از طبیعت و تاریخ، آداب و رسوم و زبان و سنت‏ها (حبیبی‏زاد، 1389). این تغییر و ورود به دوره پست مدرن با ویژگی‏های خاص خود تاثیرات زیادی بر علم موزه‏داری گذاشته و باعث شده آثار زیادی شامل آثار موزه‏ای شوند و مکان‏ها و پدیده‏های زیادی که پیش از آن به آنها توجه نمی‏گردید به عنوان نوعی ویژه از موزه مطرح گردد.

آمبروس و پین[1] دسته‏بندی خود را از موزه‏ها بدین شکل مطرح می‏کنند:

1-5-2 طبقه‏بندی براساس مجموعه‏ها

  • موزه‏‏های عمومی
  • موزه‏های باستان شناسی
  • موزه‏های هنر
  • موزه‏های تاریخی
  • موزه‏های مردم‏نگاری
  • موزه‏های تاریخ طبیعی
  • موزه‏های علمی
  • موزه‏های زمین شناسی
  • شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • موزه‏های صنعتی
  • موزه‏های نظامی

2-5-2 طبقه‏بندی بر‏اساس اداره کننده

  • موزه‏‏های دولتی
  • موزه‏های شهری
  • موزه‏های دانشگاه
  • موزه‏های مستقل (خیریه)
  • موزه‏های ارتش
  • موزه‏های شرکت‏های تجاری

[1]. Ambrose and Paine

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

  

  1. شاخص‏های ارزیابی سطح رضایتمندی بازدیدکنندگان موزه‏ها کدام‏ها هستند؟
  2. اولویت‏بندی شاخص‏های ارزیابی سطح رضایتمندی بازدیدکنندگان موزه‏ها چگونه می باشد؟

 

پرسش‏های فرعی

  1. شاخص‏های ارزیابی سطح رضایتمندی بازدیدکنندگان از بعد عناصر ملموس کدام‏ها هستند؟
  2. شاخص‏های ارزیابی سطح رضایتمندی بازدیدکنندگان از بعد قابلیت اعتماد کدام‏ها هستند؟
  3. شاخص‏های ارزیابی سطح رضایتمندی بازدیدکنندگان از بعد مسئولیت پذیری کدام‏ها هستند؟
  4. شاخص‏های ارزیابی سطح رضایتمندی بازدیدکنندگان از بعد اطمینان کدام‏ها هستند؟
  5. شاخص‏های ارزیابی سطح رضایتمندی بازدیدکنندگان از بعد همدلی کدام‏ها هستند؟
  6. شاخص‏های ارزیابی سطح رضایتمندی بازدیدکنندگان از بعد قیمت کدام‏‏ها هستند؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :اولویت‏بندی شاخص‏های ارزیابی رضایتمندی بازدیدکنندگان موزه ملی ایران  با فرمت ورد