سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

تاثیر تصویر مقصد بر تمایلات رفتاری گردشگران شهر شیراز

تصویر عاطفی[1]:

مربوط میشود به انگیزه و محرک گردشگران برای انتخاب یک مقصد، به هزینه ی از دست دادن مقصدی دیگر (همان). در واقع میتوان گفت تصویر شناختی به عقاید و دانش درمورد ی ویژگی های یک مقصد مسافرت برمیگردد، درحالیکه تصویر شناختی به احساسات و عواطف که وابسته به یک مقصد میباشد، تصریح دارد.

 

5.تصویر منحصر به فرد[2]:

برخلاف تصاویر ذهنی معمول،تصویر منحصر به فرد به عنوان یک ساختار اصلی که تصویر کلی مقصد را در اذهان مشتریان روشن میسازد، در نظر گرفته شده می باشد( اچتنر و ریچی ،1993). از اهمین رو می باشد که در متفاوت سازی مقصد از سایر مقاصد مختلف، در ذهن گردشگران دارای اهمیت بسزایی میباشد (کایی،2002؛اچتنر و ریچی،1993؛موریسن و اندرسون[3]،2002؛ریچی و ریچی،1998). منحصر به فرد بودن دلیلی قانع کننده می باشد برای این سوال که چرا مسافران بایستی مقصدی خاص را از بین مقاصد مشابه و جایگزین دیگر انتخاب کنند.

 

  1. تبلیغ دهان به دهان:

تبلیغ دهان به دهان به عنوان ” ارتباط کلامی غیر رسمی که بین افراد با مقاصد غیر تجاری بر محوریت یک برند، یک محصول، یک سازمان  یا یک خدمت، صورت میگیرد”(هریسون و واکر[4]،2001، 63). بایستی توجه نمود که در این پژوهش، این نوع از تبلیغ در رفتار خاص گردشگران در پیشنهاد یک مقصد به دیگران، مد نظر قرار گرفته. طبق تحقیقات، این نوع از تبلیغات در صنعت گردشگری در بین سه نوع از منابع اطلاعاتی که افراد از آن برای انتخاب مقصد بهره گیری میکنند، جای دارد (مرکزسفر،گردشگری،تفریحو منابع دانشگاه میشیگان،2014).

 

قصد دیدار مجدد:

قصد دیدار مجدد در گردشگری  بسیار زیاد مورد توجه و  مطالعه قرار گرفته به این دلیل که نشانگری مهم از وفاداری مشتریان و گردشگران به مقصد میباشد. مفهوم تمایل مجدد مشتریان به گونه گسترده ای مور تاکید قرار گرفته  به این دلیل که جذب مشتریان جدید بسیار پرهزینه تر از ترقیب مشتریان فعلی میباشد (رزنبرگ و ژپیل[5]،1984).

 

تصویر کلی[6] (کلنگرانه):

گارتنر (1986:635)، بر این باور می باشد که ادراک افراد از صفات و ویژگی های موجود در یک مقصد با هم در می آمیزند تا تصویری کل نگرانه و مرکب را تشکیل دهند. احمد (1991:331) این نکته را ذکر می ‌کند که موضوع مهمی در تصویر مقصد تعیین کردن ارتباط بین تصویر کلی نگر و دیگر اجزاست درحالیکه مفهوم کلی که شکل میگیرد میتواند مطلوب یا نا مطلوب باشد. این مطلب نیز،که تصویر کلی از مقصد نه تنها متاثر کننده ی انتخاب مقصد می باشد بلکه بر رفتار گردشگران نیز تاثیر گذار می باشد در کلیت امر توسط محقیقن مورد طرفداری قرار گرفته می باشد.(بینه و سانچز2001؛کوپر و دیگران،1993؛مانسفلد[7]، 1992؛آشوورت و گودال[8]،1988)

[1] – affective image

[2] – unique image

[3] – Morrison & Anderson

[4] – Harrison & walker

[5] – Rosenberg & Czepiel

[6] – Overall image

[7] – Manfield

[8] – Ashworth, Goodall

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

فرایند تشکیل تصویر مقصد تحت تاثیر چه عواملی قرار میگیرد؟

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

آیا تصویر مقصد بر تمایلات رفتاری گردشگران تاثیری دارد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :تاثیر تصویر مقصد بر تمایلات رفتاری گردشگران شهر شیراز  با فرمت ورد