متن کامل پایان نامه کارشناسی ارشد با فرمت ورد

عنوان کامل پایان نامه :

اولویت‏بندی شاخص‏های ارزیابی رضایتمندی بازدیدکنندگان موزه ملی ایران

2 طبقه‏بندی منطقه‏ای

    شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • موزه‏های ملی
  • موزه‏های منطقه‏ای
  • موزه‏های شهرستانی
  • موزه‏های محلی

4-5-2 طبقه‏بندی بر‏اساس مخاطبان

  • موزه‏های عمومی
  • موزه‏های آموزشی
  • موزه‏های تخصصی

5-5-2 طبقه‏بندی بر‏اساس شیوه نمایش مجموعه‏ها

  • موزه‏های سنتی
  • موزه-خانه‏های تاریخی
  • موزه‏های هوای باز
  • موزه‏های تعاملی
  • اکو‏موزه‏ها (Ambrose and Paine, 2006).

به‏نظر می‏رسد موزه‏ها را از نظر معماری هم می‏توان دسته بندی نمود. معماری به دو صورت به خدمت موزه‏ها در آمده می باشد. اول معماری ساختمان و بنای موزه‏ها، که یکی از جاذبه‏های هر موزه‏ای می باشد و دوم معماری داخلی موزه‏ها که نحوه چیدمان اشیاء، طراحی مسیر‏های بازدید و بسیاری از موارد دیگر را شامل می‏گردد. معماری خوب و اصولی موجب توفیق و موفقیت یک موزه می‏گردد. دسته‏بندی موزه‏ها براساس معماری این‏گونه می باشد:

  • آثاری که ساختمان آنها از آغاز به عنوان موزه ساخته شده می باشد.
  • موزه‏هایی که در آغاز کاربری دیگری داشته و سپس تبدیل به موزه شده‏اند مانند کاخ موزه‏ها.

امروزه بسیاری از ساختمانهای تاریخی، مجموعه‏های باستانی، مجموعه‏های طبیعی و غیره را به موزه تبدیل می‏کنند که طبیعتا اصول لازم جهت بهبود کیفیت بازدید در آنها دیده نشده می باشد. مواردی مانند محل راهنمایی، مخزن آثار و بسیاری از موارد دیگر که ممکن می باشد از کیفیت بازدید گردشگران در آنها کاسته گردد. (فرجی‏راد و همکاران، 1391)

موزه ملی ایران از نوع موزه باستان شناسی می باشد.موزه‏هایی که بخش زیادی از مجموعه آثارشان از حفاری به دست آمده موزه‏های باستان‏شناسی نامیده می‏شوند. این موزه‏ها با برنامه‏های آموزشی و معرفی صحیح اشیاء موجب آشنایی بازدید‏کننده داخلی و خارجی با فرهنگ و تمدن کشور می‏شوند.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

  

  1. شاخص‏های ارزیابی سطح رضایتمندی بازدیدکنندگان موزه‏ها کدام‏ها هستند؟
  2. اولویت‏بندی شاخص‏های ارزیابی سطح رضایتمندی بازدیدکنندگان موزه‏ها چگونه می باشد؟

 

پرسش‏های فرعی

  1. شاخص‏های ارزیابی سطح رضایتمندی بازدیدکنندگان از بعد عناصر ملموس کدام‏ها هستند؟
  2. شاخص‏های ارزیابی سطح رضایتمندی بازدیدکنندگان از بعد قابلیت اعتماد کدام‏ها هستند؟
  3. شاخص‏های ارزیابی سطح رضایتمندی بازدیدکنندگان از بعد مسئولیت پذیری کدام‏ها هستند؟
  4. شاخص‏های ارزیابی سطح رضایتمندی بازدیدکنندگان از بعد اطمینان کدام‏ها هستند؟
  5. شاخص‏های ارزیابی سطح رضایتمندی بازدیدکنندگان از بعد همدلی کدام‏ها هستند؟
  6. شاخص‏های ارزیابی سطح رضایتمندی بازدیدکنندگان از بعد قیمت کدام‏‏ها هستند؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :اولویت‏بندی شاخص‏های ارزیابی رضایتمندی بازدیدکنندگان موزه ملی ایران  با فرمت ورد